מוניות לנתב"ג במבצע השנה רק 150 ש"ח מתל אביב והמרכז

מוניות לנתב"ג במבצע השנה - 150 ש"ח מתל אביב והמרכז: 052-8927739

מסלולי התחבורה הציבורית באיזור תל אביב והמרכז אמורים לפתור את בעיית העומסים בשעות הלחץ לתחבורה הציבורית שהיא אוטוסים ומוניות, אולם בפועל ברוב נתיבים אלו יש עומסים כבדים בבוקר ובערב ומדוע כך, ראשית אין כמעט כלל אכיפה של החוק בנתיבי התחבורה הציבורית והרבה רכבים פרטיים ומסחריים נוסעים בנתיבים אלו, שנית אין כלל מספיק נתיבים לתחבורה הציבורית באיזור המרכז ,כאשר יפתחו מסלולים אלו בכל תל אביב והמרכז נסיעה ברכב פרטי מכפר סבא ורעננה לתל אביב בשעות הבוקר תהיה כ 3 שעות וחצי וכך האנשים יבינו שעדיף לנסוע בתחבורה הציבורית ולהגיע במקסימום כ 1/2 שעה למקום העבודה, אולם כל זאת יוכל להיות רק אם משרד התחבורה יאשר מסלולים אלו בכל הכבישים, וכך תיפטר בעיית העומסים לתחבורה הציבורית ויחסכו שעות עבודה רבות למשק המבוזבזות מידי בוקר בפקקים בעיקר לבעלי הרכבים הפרטיים אשר עדיין לא התיאשו מלאבד כ 20% מחייהם בפקקים.

ברגע שמשרד התחבורה יאשר את פתיחת כל הנתיבים הציבוריים, נסיעה באוטובוסים או במוניות תהיה מהירה ביותר ורבים יעברו לנסוע בתחבורה הציבורית. כעת לשאלה אחרת מאד מוזרה כיצד מוכנים לנסוע נהגי הרכבים הפרטיים מידי יום להשתרך בפקקים אין סופיים בבוקר ובערב ולבזבז שעות רבות כל יום, התשובה היא כנראה שאין אלטרנטיבה מתאימה עדיין שהיא התחבורה הציבורית שעדיין צולעת ולא מפותחת כלל בארץ. חברות כמו דן אגד וכל החברות החדשות שהוקמו צריכות ללחוץ על משרד התחבורה גם בשביתות ובעיצומים כדי לשנות את המצב הנוכחי שהוא קטסטרופלי לכל הדיעות. התחבורה הציבורית בארץ עלובה לעומת אירופה וארצות הברית, ואין שום סיבה שכך יהיה.

מעבר להיבט חוסר  הנוחות יש את ההיבט הכלכלי שיכול להשתפר פלאים עם פתרון בעיית התחבורה הציבורית בישראל, יחסכו הרבה שעות עבודה מבוזבזות וכל ההוצאות שיהיו על שיפור התחבורה הציבורית יוחזרו למשק עם רווח גדול יותר. לתחום המוניות יהיה שיפור רב בעקבות קידום הנתצ"ים באיזור המרכז, רבים מבעלי מכוניות המנהלים אשר לא מוכנים לנסוע באוטובוסים יסעו במוניות הספיישל נוכח מהירות הגעתם לתל אביב .

כעת נעבור לנסיעה ברכבת נטולת הפקקים , ועדיין רק כ 2% מגיעים לעבודה ברכבת , הסיבה העיקרית היא שהרכבת עדיין לא עוברת בתוך הערים אלא בכניסות לעיר וכך הנוסעים גם צריכים לקחת אוטובוס או מונית מהרכבת למקום העבודה וגם אל הרכבת וכך מתארכת הנסיעה אפילו יותר מרכב פרטי. אם היתה תחבורה ציבורית מהירה בעיר היתה נפטרת בעייה זו ורבים היו עוברים לרכבת שהיא המהירה ביותר.

דוגמא  הכי טובה לשיפור התחבורה הציבורית היא אמסטרדם, שם האוטובוסים  פועלים 24 שעות בכל חלקי העיר, בנוסף פועלים גם מיני אוטובוסים ברחובות הצרים בעיר העתיקה ומחוצה לה ומעלים ומורידים נוסעים לפי הזמנות ולא בתחנות קבועות . קוים אלו יוצאים כל 12 דקות ומחיר הנסיעה הוא 1 יורו בלבד.

בנוסף פועלים בעיר זו הטראמים שהם החשמליות המגיעות לכל פינה בעיר והכי נוחות מבחינת זמן הגעה יחסי.

הרכבת החשמלית (הטראם) היא הלהיט של התחבורה הציבורית היות והיא נטולת עומסי תנועה. יש כמובן באמטרדם כרטיסים משולבים המשתלמים ביותר לנוסעים מידי יום לעבודה או ללימודים או לכל  מקום שהוא.

לאחרונה הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי יש כוונה לקדם תוכנית מהפכנית לרכבת מטרו בגוש דן, מי שמאמין שיקום.

הפרוייקט אמור לעלות כ 50 מיליארד שקלים והסיכוי שההצעה תעבור בכנסת הוא כסיכויי ישראל להיות המדינה העשירה בתבל בעשור הקרוב.